مجله تخصصی تهویه مطبوع هیواصنعت

آخرین مطالب مجله تخصصی تهویه مطبوع شرکت هیواصنعت را از اینجا می‌توانید دنبال کنید.

مجله تخصصی تهویه مطبوع هیواصنعت

آخرین مطالب مجله تخصصی تهویه مطبوع شرکت هیواصنعت را از اینجا می‌توانید دنبال کنید.

مجله تخصصی تهویه مطبوع هیواصنعت

شرکت هیواصنعت با تکیه بر دانش و تخصص پرسنل داخلی در انجام کلیه امور طراحی و مهندسی ، ساخت و برنامه نویسی سیستم های کنترل HVAC و با استقرار نظام مدیریت پروژه و خدمات طلایی پس از فروش دارای حضور گسترده و موثر در پروژه های بزرگ کشور اعم از نفت و گاز و پتروشیمی، تجاری، عمرانی و صنعتی با طیف وسیع خدمات قابل ارائه میباشد.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ما در طراحی این مقاله قصد داریم شما مخاطبان را با پکیج پشت بامی آشنا کنیم. در ادامه قرار است به سوالات زیر پاسخ دهیم:

 

پکیج پشت بامی چگونه پکیجی می باشد؟

چگونگی عمل کردن پکیج پشت بامی در حالت سرمایش به چه شکلی می باشد؟

چگونگی عمل کردن پکیج پشت بامی در حالت گرمایش به چه شکلی می باشد؟

مزایای پکیج پشت بامی را شرح دهید؟

 

پکیج پشت بامی چگونه پکیجی می باشد؟

پکیج پشت بامی یک دستگاه برای خنک کردن و سرد کردن می باشد که بر روی پشت بام منازل ، ادارات، ساختمان های تجاری، باشگاه های ورزشی،  کارخانه و کارگاه و غیره، قابل نصب می باشد و به شکل مستقیمی از راه کانال کشی به قسمت های مختلف ساختمان ها مثل راهروها، سالن ها و اتاق ها وصل می شود.پکیج های پشت بامی از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند که شامل چیلر و هواساز می باشد. این قسمت ها درکنارهم و در یک مجموعه طراحی و ساخته می شوند. پکیج پشت بامی علاوه بر داشتن سیستم گرمایشی و سرمایشی از انواع مختلف فیلترها و تجهیزات تنظیم کننده رطوبت برخوردار می باشد.

 

چگونگی عمل کردن پکیج پشت بامی در حالت سرمایش به چه شکلی می باشد؟

در این سیستم های سرمایشی عموما هواساز بر روی پشت بام نصب و چیلر در داخل موتورخانه نصب می شود در این سیستم چیلر بعد از سرد کردن آب، به وسیله ی پمپاژ آب سرد را به داخل هواساز می فرستد. بعداز پمپاژ آب سرد که به هواساز وارد شده در کویل جاری می شود و با استفاده از فن، با دمیدن هوا از روی کویل، هوای سرد به وسیله کانال ها وارد ساختمان می شود.

در دستگاه پکیج پشت بامی، دو قسمت چیلر و هواساز در کنار هم قرار می گیرند با این کار دیگر نیازی به سرد کردن آب نیست و مبرد به شکل مستقیم وارد کویل می شود و با گرفتن گرما از هوای عبوری اطراف کویل، دمای هوا را کاهش می دهند تا در ساختمان پخش کند.

 

چگونگی عمل کردن پکیج پشت بامی در حالت گرمایش به چه شکلی می باشد؟

عملکرد این پکیج در حالت گرمایشی به شکلی است که علاوه بر کویل دارای مبرد، تعدادی لوله حاوی آب داغ در پشت فن قرار گرفته است. آب داغ از طریق بولر داخل موتورخانه یا پکیج گازسوز تهیه شده و به لوله های ساختمان فرستاده می شود. برعکس سیستم سرمایشی فن ها با دمیدن در لوله های آب داغ سبب بالا بردن دمای هوا شده و آن را به ساختمان منتقل می کند.

 

مزایای پکیج پشت بامی را شرح دهید؟

– دخالت نکردن آب در سیستم سرمایشی

درسیستم آبی مثل هواساز که به چیلر وصل می شوند، باید که اول محلول گلیکول و آب در داخل چیلر سرد شده و سپس به وسیله ی لوله های عایق کاری توسط پمپ به یونیت ها فرستاده شود ولی در پکیج پشت بامی در حالت سرمایشی آبی در جریان نیست به دلیل اینکه چیلر و هواساز کنار یکدیگر درون یه دستگاه تهیه می شوند، نیازی به آب و متعلقات گفته شده نیست و اواپراتور چیلر به شکل مستقیم در داخل هواساز قرار می گیرد. این حالت باعث کاهش هزینه و به تبع کاهش قیمت های پکیج پشت بامی، صرفه جویی در مصرف سوخت به وسیله ی جلوگیری کردن وهدر نرفتن انرژی از مسیر منتقل شدن آب سرد از چیلر به یونیت های درون ساختمان می شود.

– اشغال نکردن فضای مفید

این دستگاه همان گونه که از اسمش پیدا می باشد بر روی پشت بام ساختمان ها و مکان های دیگر نصب می شود و فضای زیادی را به خود اختصاص نمی دهد و همچنین درمعرض دید نمی باشد.

– صدای کم دستگاه

صدای پکیج در حین کارکردن بسیار کم می باشد به دلیل اینکه همانطور که از اسمش پیداست بر روی پشت بام نصب می شود و صدا به داخل ساختمان بسیار کم می باشد یا اصلا صدایی شنیده نمی شود و دلیل دوم صدای کم دستگاه این است که، از موتورفن های کم صدا و کمپرسورهای مخصوص استفاده می شود.

-تامین هوای تازه به مقدار لازم از محیط

در این دستگاه هوای تازه به مقدار لازم وارد دستگاه می شود و همچنین  می توان با فیلتر کردن آن در برابر آلاینده ها و تنظیم کردن دقیق دمای دستگاه در فصل های زمستان و تابستان از لوازم افزایش دهنده و کاهش دهنده رطوبت به آن اضافه کرد و با سیستم کنترلی دقیق رطوبت هوا را تنظیم نمود.

 

مشخصات فنی پکیج پشت بامی

 

برای اطمینان از مقاوت کامل در برابر عوامل جوی هوا قاب و روکش این پکیج ها از فولاد گالوانیزه تشکیل شده است که روی این فولاد را با پودر پلی استررنگ شده است.

دارای  دو عایق صدا و حرارتی می باشد که عایق  صدا برای قسمت کمپرسور و عایق حرارتی برای قسمت کویل و فن برای سروصدای کم استفاده می شود.

داشتن کنترل کننده راحت برای خط عملیاتی که شامل خنک کننده، گرم کننده، نشان دهنده خطا، زمان بندی روشن، خاموش و خودکار.

وسایل حفاظت کننده مورد نیاز برای قسمت های اصلی و پانل های برقی که شامل قطع کننده ها و گیرنده های کمپرسور و موتور های فن می شود

 

مشاهده پکیج های پشت بامی شرکت هیوا صنعت 

  • ۹۸/۰۵/۰۶
  • مجله تخصصی صنعت تهویه مطبوع هیوا صنعت

تهویه مطبوع

داکت اسپلیت

مینی چیلر

پکیج مخابراتی

پکیج پشت بامی

چیلر هوا خنک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی